Czyściwa

Produkcja papieru toaletowego

Papier toaletowy to produkt szeroko dostępny, który można znaleźć w każdej drogerii oraz supermarkecie. Do wyboru mamy wiele kolorów, wzorów i długości, a także ilość warstw decydującą o wytrzymałości zakupionego produktu. Produkcja papieru toaletowego to niezwykle ciekawe zagadnienie, ponieważ od XIV wieku, kiedy to w Chinach pojawił się po raz pierwszy, technologia znacznie poszła do przodu. Jak dzisiaj wygląda jego tworzenie? Odpowiadamy.

Produkcja papieru toaletowego – surowce

Papier toaletowy wytwarzany jest z włókien roślinnych nazywanych celulozą, która wykorzystywana jest również do produkcji tradycyjnych kartek papieru. Surowiec ten zaliczamy do polisacharydów, które stosowane są również w produkcji włókien, leków oraz tworzyw sztucznych. Celulozę przeważnie pozyskuje się z takich gatunków roślin jak topole, buki, świerki, jodły, trzcina, konopie oraz zboża. Dodatkowo w zależności od gatunku produkcja papieru toaletowego odbywa się z czystej celulozy, jak i z makulatury. Celuloza to materiał, który prezentuje się nie tylko bardziej elegancko, ale również jest bardziej wytrzymały, a co za tym idzie bardziej wydajny i oszczędny. Makulatura pochodząca z recyklingu papieru jest natomiast materiałem mniej wytrzymałym i wydajnym, a papier makulaturowy uznawany jest za mało prestiżowy, ale przyjazny dla środowiska naturalnego. Rozwiązanie to zwykle świetnie sprawdza się, kiedy zależy nam na maksymalnym ograniczeniu kosztów zakupu środków higienicznych.

Produkcja papieru toaletowego krok po kroku

Produkcja papieru toaletowego to dość skomplikowany proces składający się z 6 następujących po sobie etapów:

  1. Przygotowanie masy papierniczej poprzez rozpuszczenie celulozy lub makulatury.
  2. Połączenie uzyskanej masy papierniczej w zwartą masę.
  3. Odwodnienie oraz osuszenie uzyskanej masy papierniczej.
  4. Nawijanie papieru na duże rolki oraz ocena jego jakości.
  5. Formowanie rolek o klasycznych wymiarach papieru toaletowego oraz nadawanie mu pożądanego wyglądu i zapachu.
  6. Pakowanie zbiorcze produktów i dystrybucja do sklepów i hurtowni, skąd papier toaletowy trafia do klientów.

Leave a Reply